Hvad dræner bundlinjen i take-away restauranterne?

mar 31, 2020

Kommissiongebyret er for højt

Det har længe været et stort problem i branchen, at madportalerne tager så meget i kommission fra take-away restauranterne.

Mange af vores kunder dropper lige nu deres online take-away madportaler. De hopper selv i bilerne for at bringe maden ud. Dette gør de for at spare op imod 30 % i kommission, som de ellers normalt betaler til disse. Take-away restauranterne har mere end nogensinde før, brug for at alle pengene havner i egen lomme og derfor er det en nødvendighed at skifte kurs. Det Aarhus baserede IT-Firma NemTakeAway ApS har et take-away system, som kan redde de hårdt pressede takeouts.

”Vi oplever lige nu en stor fortvivlelse ved take-away restauranterne rundt om i landet. De ringer ind til os for at høre om mulighederne for at ændre på deres It-platforme. De er vandt til at betale op imod 30% i kommission til madportalerne, men det har de simpelthen ikke råd til længere. Derfor forsøger de at finde et alternativ. Det har længe været et problem i branchen at de online madportaler tager så meget i kommission og nu kan vi mærke at deres kunder reagerer. ” Udtaler Ulrich Juul Jacobsen, Partner i NemTakeAway ApS.

Telefonerne har været rødglødende, af kunder med spørgsmål til deres It-platforme, hos NemTakeAway. NemTakeAway er i tæt dialog, med en lang række takeouts, som vælger at udskifte de dyre madportaler med en kommission fri løsning, så de kan overleve krisen og komme ud på den anden side, med skind på næsen.

Burger anarchy

En af de kunder der satser benhårdt på take-away er Restaurant Burger anarchy i Odense.

”Det er altafgørende, at vi ikke skal betale kommission til en online madportal i denne svære tid. NemTakeAway har givet os en platform tilsvarende andre take-away systemer på markedet og det fungerer super godt” Udtaler ejeren Darren Beetson.

”Vi forsøger på bedste vis, at hjælpe de mange kunder, som ringer ind til os og får dem oprettet på NemTakeAway. De omstiller deres forretning og kører selv ud med maden til kunderne.” Udtaler Ulrich Juul Jacobsen, Partner i NemTakeAway ApS.

Den blå kurve i grafen viser, hvordan take-away er eksploderet for 20 af vores kunder. Grafen viser summeret opsætning for disse kunder pr. dag.

Vi har et system, som kan sætte dig godt i gang: https://nemtakeaway.dk/leveringsmodul/