Det er et stort problem
HORESTA påpeger problemet og vi har gennem en årrække, oplevet det på tætteste hold. Levering er et forretningsområde, som rigtig mange restauratører finder svært og derfor køber de sig ofte til levering via eksterne partnere. Desværre har vi utallige eksempler på små restauranter, som har betalt over 100.000 kr. årligt til leveringsportaler. Portalerne vil selvfølgelig altid påstå, at de skaffer restauranten nye kunder.
Men sandheden er, at mange af disse leverings-ordrer kommer fra restaurantens egne kunder, som også ville have bestilt maden direkte hos restauranten, såfremt levering var en mulighed

Ny fremtid
Vores håb for branchen er, at flere restauratører vil regne på hvor meget leverings-portalerne “tager” fra restaurantens omsætning. Typisk tages der 20-30 % af ordreværdien pr. levering, hvilket bliver til RIGTIG mange penge.
Penge man nemt kan investere i sit eget leverings-setup og tilmed ALLE penge i egen lomme.

Egen levering
Vi har hos NemTakeAway, gennem de seneste måneder, arbejdet intenst med restauranter og take-out’s, som gerne vil levere med egne bude og chauffører.
Gør som f.eks. JAGGER FAST FOOD, få et system, som kan håndtere jeres egne leveringer. JAGGER har deres helt egne cykelbude, så er maden ALTID varm og frisk når den kommer frem. De har fået meget ros fra deres kunder, da deres cykelbude tager ejerskab over maden og ansvarsbevidst levere den til kunden. Det har vidst sig at være en virkelig god forretningstrategi….

Glæd jer til næste blogindlæg, her kigger vi nærmere på JAGGER´s succes og på hvordan man kommer i gang med levering.

 

Leveringsmodul